„Un coach este cineva… care te ajuta sa vezi ceea ce nu vrei sa vezi, ca sa poti fi cine ai stiut intotdeauna ca poti fi”


Tom Landry (un antrenor de fotbal american)

Tinand cont de toate definitiile disponibile despre coaching rezulta cateva atribute cheie ale coaching-ului care-l fac sa aiba succes in sustinerea schimbarilor pozitive. Coach-ul trebuie sa si le antreneze si sa le aplice clientului din fata lui pentru a scoate la iveala rezultatele asteptate de client. Asadar ce face coaching-ul sa functioneze ? Ce atribute dezvoltate are un coach

1. Foloseste provocarea gandurilor si constientizarea sporita.

Cum? Prin intrebari puternice un coach este capabil sa sporeasca claritatea si constientizarea de sine. Intr-un articol din „Journal of Change Management”, Suzy Wales descrie constiinta de sine ca incluzand 4 abilitati:

  • abilitatea de a reflecta asupra situatiilor inainte de a reactiona la acestea
  • abilitatea de a intelege trecutul nostru si de a invata din el, imbunatatind astfel prezentul
  • abilitatea de a fi deschis fata de propriile noastre sentimente si de cele ale celorlalti, reducand conflictele si comunicarea necorespunzatoare.
  • abilitatea de a face alegeri adecvate intr-o maniera rationala, apreciind modul in care credintele noastre pot influenta comportamentul nostru.

2. Ii acorda clientului toata puterea.

Pana la urma clientul este cel care-si alege destinatia (obiectivul de atins) si tot procesul de coaching este centrat pe client si condus de client. Clientul este „soferul”si el este imputernicit sa vizualizeze, sa creze si sa aleaga traseul pentru a ajunge la destinatie. Clientul isi determina propriile scopuri si actiuni astfel devine mai motivat sa actioneze in directia aleasa pentru schimbari pozitive. Procesul de coaching il pozitioneaza pe client ca fiind  expert in situatia lui iar astfel coach-ul este doar un facilitator. Aici este si marea diferenta intre coach si consultant unde consultantul are si propune solutii pe cand coach-ul doar asista clientul in descoperirea propriilor solutii.

HAI LA O INTALNIRE GRATUITA DE COACHING!- click aici pentru programare

3. Foloseste psihologie pozitiva si coaching pe baza de puncte forte.

Multi coach folosesc psihologia pozitiva, pionerata de Dr. Martin Seligman, care se concentreaza pe punctele forte si pe emotiile pozitive care permit si ajuta oamenii sa prospere si sa duca vieti pline de sens. Atunci cand clientii se confrunta cu o situatie dificila, psihologia pozitiva le poate schimba perspectiva deoarece se bazeaza pe premisa ca ei au deja capacitatea de a depasi obstacolul, consolidand punctele forte, stimulandu-i astfel sa actioneze, sa aplice.

 

De asemenea utilizarea abordarii bazata pe punctele forte ale clientului, il ajuta pe acesta sa isi atinga cel mai mare potential, ajutandu-l sa-si recunoasca abilitatile naturale si sa-si dezvolte in continuare aceste talente/abilitati. Prin accentuarea succeselor, spre deosebire de deficiente, coach-ul mentine clientul motivat sa continue sa se dezvolte si a-si caute solutiile potrivite pentru acel moment din viata.

4. Este orientat spre prezent si viitor.

Coach-ul spre deosebire de terapeut nu e interesat de ce s-a intamplat in trecut un lucru sau de ceea ce s-a intamplat pentru a determina clientul sa actioneze intr-un anumit mod. In schimb coach-ul lucreaza pe un teren nou, curat, eliminand accentul de pe emotiile negative sau de pe experientele trecute. Coach-ul orienteza in permanenta clientul spre inainte nu spre inapoi, ajuntadu-l sa creada ca orice este posibil, in ciuda oricaror deficiente cu care s-a confruntat in trecut. Aceste constientizari ajuta clientul sa-si dezvolte abilitati de inteligenta emotionala care-i permit clientului sa-si gaseasca succesul de-a lungul intregii vieti, nu doar in momentul prezent.

5. Mentine clientul responsabil si sarbatoresc micile victorii

Un beneficiu cheie al coaching-ului este, spre deosebire de training, ca un coach-ul are abilitatea de a-l face pe client sa se responsabilizeze pentru atingerea propriilor obiective. Un coach este un „partener”de calatorie al clientului, sprijinindu-l pe client in calatoria lui si sarbatorind impreuna micile victorii. Acest lucru ii ajuta pe clienti sa ramana motivati si sa-si dea seama ca pana la urma toata puterea de a-si indeplini obiectivele este la ei.

Sursa: https://www.linkedin.com/pulse/what-makes-coaching-work-business-environment-teh-h-bsc-jd-mba/


“Coaching-ul este limbajul universal al Schimbarii si al Invatarii” CNN


Hai la o intalnire GRATUITA DE COACHING!- click aici pentru programare

Sa avem spor!

Facebook Comments

Translate »

Știu că timpul nostru este prețios!

Hai alături de noi în comunitate

 

Te-ai abonat cu SUCCES!

Share This