Competente ale unui COACH conform ICF – pe care le dezvolt si imbunatatesc permanent

Sunt indicatorii pe care un evaluator este instruit să-i asculte pentru a determina ce Competențe ICF sunt evidențiate într-o conversație înregistrată de coaching și în ce măsură. Următorii markeri sunt comportamente  care ar trebui să fie expuse într-o conversație de coaching la nivelul Professional Coach Certified (PCC). Acești markeri susțin un proces de evaluare a performanței, echitabil, consecvent, valabil, fiabil, repetabil și defensibil. Rețineți că acești markeri nu sunt un instrument de coaching și nu ar trebui să fie utilizați ca o listă de verificare sau formulă pentru trecerea evaluării performanței.

Competența 2: Crearea acordului de coaching:

  1. Coach-ul îi ajută pe client să identifice sau să reconfirme ceea ce dorește să realizeze în sesiune.
  2. Coach-ul îi ajută pe client să definească sau să reconfirme măsurarea succesului pentru ceea ce dorește să realizeze în sesiune.
  3. Coach-ul explorează ce este important sau semnificativ pentru client cu privire la ceea ce dorește să realizeze în sesiune.
  4. Coach-ul ajută clientul să definească ceea ce clientul crede că trebuie să rezolve pentru a realiza ceea ce dorește să realizeze în sesiune.
  5. Coach-ul continuă conversația în direcția rezultatului dorit de client, cu excepția cazului în care clientul indică altceva.
Competența 3: Crearea încrederii și intimității:
  1. Coach-ul recunoaște și respectă activitatea clientului în procesul de coaching.
  2. Coach-ul își exprimă sprijinul pentru client.
  3. Coach-ul încurajează și îi permite clientului să se exprime pe deplin.
Competența 4: Prezența Coach-ului:
  1. Coach-ul acționează ca răspuns la întreaga persoană a clientului și la ceea ce clientul dorește să realizeze în sesiune.
  2. Coach-ul este observator, empatic și receptiv.
  3. Coach-ul observa și explorează schimbările de energie ale clientului.
  4. Coach-ul prezintă curiozitate cu intenția de a afla mai multe.
  5. Coach-ul colaborează cu clientul, sprijinind clientul să aleagă ce se întâmplă în sesiune.
  6. Coach-ul colaborează cu clientul prin invitarea clientului să răspundă în orice mod la contribuțiile coach-ul și acceptă răspunsul clientului.
  7. Coach-ul colaborează cu clientul, redând posibilitățile descoperite de client si-l ajuta pe acesta sa aleaga dintre ele.
  8. Coach-ul colaborează cu clientul prin încurajarea clientului să-și formuleze propria învățare/lectie.
Competența 5: Ascultarea activă
  1. Întrebările și observațiile coach-ului sunt personalizate folosind ceea ce coach-ul a aflat despre cine este clientul și situația clientului.
  2. Coach-ul întreabă sau explorează utilizarea expresiilor de către client.
  3. Coach-ul întreabă sau explorează emoțiile clientului.
  4. Coach-ul întreabă sau explorează tonul vocii clientului, ritmul de vorbire sau de inflexiune, după caz.
  5. Coach-ul întreabă sau explorează comportamentul clientului.
  6. Coach-ul întreabă sau explorează modul în care clientul percepe lumea sa.
  7. Coach-ul este liniștit (tacut) și oferă clientului timp să se gândească.
Competența 6: Întrebarile puternice:
  1. Coach-ul pune întrebări despre client; modul său de gândire, ipoteze, credințe, valori, nevoi, dorințe etc.
  2. Întrebările coach-ului ajută clientul să exploreze dincolo de gândirea sa actuală la moduri noi sau extinse de gândire despre sine.
  3. Întrebările coach-ului ajută clientul să exploreze dincolo de gândirea sa actuală catre moduri noi sau extinse de gândire a situației sale.
  4. Întrebările coach-ului ajută clientul să exploreze dincolo de gândirea actuală spre rezultatul dorit.
  5. Coach-ul adreseaza întrebări clare, directe, în primul rând deschise, la un moment dat, într-un ritm care permite gândirea și reflecția de către client.
  6. Întrebările coach-ului utilizează limbajul și elementele clientului, stilului de învățare al clientului și cadrul de referință.
  7. Întrebările coach-ului nu conduc, adică nu conțin o concluzie sau o direcție.
Competența 7: Comunicare directă:
  1. Coach-ul împărtășește observațiile, intuițiile, comentariile, gândurile și sentimentele pentru a servi mișcarea de învățare sau transmitere a clientului.
  2. Coach-ul împărtășește observațiile, intuițiile, comentariile, gândurile și sentimentele, fără nici un fel de atașament față de faptul că are dreptate.
  3. Coach-ul folosește limbajul clientului sau un limbaj care reflectă modul de vorbire al clientului.
  4. Limbajul coach-ului este în general clar și concis.
  5. Coach-ul permite clientului să facă cea mai mare parte a discuțiilor, sa vorbeasca cel mai mult.
  6. Coach-ul permite clientului să finalizeze vorbitul fără al întrerupe, cu excepția cazului în care există un scop declarat de coaching în acest sens.
Competența 8: Creșterea gradului de conștientizare:
  1. Coach-ul îl invită pe client să afirme și/sau să exploreze ce a invatat în sesiune despre situația sa (ce-ul).
  2. Coach-ul îi invită pe client să precizeze și/sau să exploreze ce a invatat în sesiune despre persoana lui (cine).
  3. Coach-ul împărtășește ceea ce observă despre client și / sau situația clientului și caută accesul sau explorarea clientului.
  4. Coach-ul îl invită pe client să ia în considerare modul în care va folosi noile lucruri invatate in sesiunea de coaching.
  5. Întrebările, intuițiile și observațiile coach-ului au potențialul de a crea noi cunoștințe pentru client.
Competențele 9, 10 și 11: Proiectarea acțiunilor, planificarea și stabilirea obiectivelor și gestionarea progresului și responsabilității:
  1. Coach-ul invită sau permite clientului să exploreze progresul spre ceea ce dorește să realizeze în sesiune.
  2. Coach-ul îl ajută pe client să conceapă ce acțiuni / planuri va face clientul după sesiune, pentru ca acesta sa continue să se îndrepte spre rezultatele dorite.
  3. Coach-ul invită sau permite clientului să ia în considerare calea sa de acum înainte, inclusiv, după caz, mecanisme de sprijin, resurse și bariere potențiale.
  4. Coach-ul îi ajută pe client să elaboreze cele mai bune metode de responsabilizare pentru el/ea.
  5. Coach-ul colaborează cu, clientul pentru a închide sesiunea.
  6. Coach-ul remarca și reflectă progresul clientului.

Link ICF – https://coachfederation.org/pcc-markers

Facebook Comments

Translate »

Știu că timpul nostru este prețios!

Hai alături de noi în comunitate

 

Te-ai abonat cu SUCCES!

Share This